Saya Terpaksa Berkahwin Dengan Lelaki Paling Bodoh Di Kampung Ku Dan Melarang Dia Tidur Dengan Saya Selama Setahun!! Jadi Pada Suatu Malam Dia Melakukan Perkara Ini Yang Membuat Hatiku …

Pada masa lalu 2007, saya masih seorang gadis yang nasib di Wilayah Wuhan, China. Pada masa itu saya mempunyai teman wanita. Pada suatu hari ketika tahun baru Lunar sudah cukup dekat, ibu bapa saya memanggil saya dan meminta saya pulang. Saya tidak pernah tahu bahawa panggilan itu adalah permulaan kesengsaraan saya.

Pada masa itu panggilan itu adalah cici tertua saya, dia berkata, “Papa’ve bersetuju bahawa anda telah berkahwin, telah mencari pasangan, 23hb Bulan bulan anda akan berkahwin.”
Saya terkejut, “Siapa …”
Ciciku menjawab, “Kemudian anda pulang ke rumah juga tahu.”
Saya menjawab dengan tegas, “Ci, jika maklumat itu tidak jelas, saya tidak akan pulang. Anda tahu saya mempunyai teman lelaki juga! ”
Jawapan saya dengan dingin menjawab, “Lakukan sedozen teman lelaki anda sekarang.”
Akhirnya selepas perdebatan panjang, saya masih tidak memberikan keputusan. Ketakutan bahawa saya tidak pulang ke rumah, ibu saya menangkap saya, dari Hunan ke Wuhan. Perjalanan itu bukan perjalanan yang mudah dan ibu saya datang bersendirian. Selepas itu mama menjemput saya pulang ke rumah kami di kampung. Setelah duduk di kereta selama 6 jam dan berjalan jarak jauh selama berjam-jam, kami tiba di rumah. Ketika saya pulang, saya mendapat 20,000 yuan di meja saya. Saya tahu, saya telah dibeli dengan wang. Ibu saya menjelaskan, “Anda tahu, anda masih mempunyai adik perempuan. Mama papa’ve lama, walaupun ke sawah sudah tidak mampu dan harus dibantu orang. Cici yang kamu berkahwin di luar bandar, kami harap anda boleh berkahwin dan tinggal di kampung dengan kami … ”
Saya menangis dengan kuat selepas mengetahui rakan hidup saya, “Saya tidak menyukai Kelvin sama sekali!” Kelvin bukan lelaki yang didambakan oleh wanita. Dia adalah lima tahun lebih tua daripada saya, tinggi tidak ideal, 160 cm tidak sampai, sering gosip, dan mukanya juga bukan wajah mimpi lelaki. Apa yang saya lihat dari dia hanyalah sesuatu yang buruk. Saya tidak faham wanita mana yang suka lelaki seperti ini.
Mendengar semua kata dan saya yang masih bersikeras tidak mahu, mama saya kelihatan kecewa. Akhirnya ketika saya sudah bersedia, saya mendengar suara nyaring dari bilik ayah saya. Saya panik dan segera membuka pintu, dan melihat ibu saya cuba membunuh dirinya sendiri dan mati. Saya segera menelefon ambulans dan mengambil ibu saya ke hospital. Melihat keadaan mama seperti ini, saya tidak boleh lagi mengatakan tidak. Mama diselamatkan dan selama 3 hari mama dimasukkan ke hospital, saya terus menemani mama tanpa suara.
Akhirnya tarikh ditetapkan untuk perkahwinan, dan saya tidak boleh mempunyai pilihan tetapi untuk mengatakan ya dan membunuh perasaan saya …
Pada malam itu, saya pergi ke bilik dengan cepat, kemudian mengunci bilik, menyekat pintu dengan segala-galanya di dalam bilik. Kelvin mengetuk pintu dan bertanya, “Vania, awak tidur?”
Saya hanya boleh mengunyah bibir saya dan menangis … Air mata dari pipiku, sehingga jari saya, berjalan kaki saya …
Keesokan harinya, saya bangun dan membuka pintu bilik tidur, saya mendapati Kelvin tidur di lantai dan selimut dalam cuaca sejuk.
Apabila dia melihat saya, dia bangun dan berkata, “Ah, adakah anda lapar? Saya akan buat roti untuk seketika. “Saya duduk di atas sofa tanpa perkataan, melihat apa yang dia lakukan. Saya fikir hidup saya yang tidak akan memisahkannya. Air mata saya mengalir lagi. Melihat saya menangis, Kelvin mendekati saya, “Maafkan saya, saya mengatakan cara yang salah? Atau saya sudah menyakiti perasaan anda? Atau mungkin saya salah melakukan sesuatu? “Dia kemudian mengeluarkan tongkat,” Atau anda boleh memukul saya dengan ini. Apabila saya masih kecil, saya selalu dipukul dengan ini. ”
Selepas bosan menangis, saya bertanya, “Anda tidur di atas lantai, tidak sejuk?” Menggigit roti di hadapan saya.
“Saya tidak. Biasa. Seseorang lain perlu tidur di atas tanah. ”
Mendengar bahawa hatiku mula menyesal. Sebenarnya orang ini tidak bodoh. Tapi dia sudah berumur 33 tahun, masih belum berkahwin juga. Selain kelihatan, sebenarnya orang itu agak baik. Papa mamanya menyerah diri kerana dia sudah tua kerana dia masih belum berkahwin. Hidup sendiri dalam waktu lama seolah-olah bukan perkara yang cukup mudah juga.
Saya bertanya, “Apa yang anda katakan kepada ibu saya sehingga dia bersedia menikah dengan saya kepada anda?”
Kelvin berkata, “Tidak ada apa-apa untuk mengatakan, ibu anda hanya bertanya,” Adakah anda sanggup menjaga budak lelaki ini kecacatan saya? “Dan saya mengangguk.”
Mendengar semua itu, saya mula membuka pintu bilik, tetapi kami masih bersetuju untuk tidak tidur selama-lamanya.
Masa berlalu dan kami masih tidak bergerak ke mana-mana sahaja. Akhirnya musim luruh datang dan suatu hari, ibu saya datang untuk melawat kami. Mama bertanya kepada saya, “Kamu telah berkahwin lama, set saya juga tidak steril, kamu masih tidak hamil?” Saya menjawab, “Perlahan-lahan aja ma.” Mama saya bertanya lagi, “Ingin berjumpa doktor?”
Tiba di rumah, saya mempunyai masa untuk membayangkan apa yang akan berlaku jika kita tidur sekasur. Tetapi disebabkan gigi kuningnya, keraguan saya mula muncul semula …
Akhirnya selepas setahun, musim sejuk tiba. Cuaca sejuk membuatkan saya malas keluar dari bilik dan sepanjang hari saya hanya berehat di belakang selimut tebal sambil menonton TV. Makanan dan kerja rumah kadang-kadang dilakukan oleh Kelvin. Sehingga malam, salji berhenti dan Kelvin tiba-tiba berkata kepada saya, “Van, datang yuk. Saya mahu anda melihat sesuatu. ”
“Apa khabar? Saya malas … ”
Tetapi akhirnya saya mengumpul tenaga untuk keluar bersamanya. sampai ke suatu tempat, dia meminta saya menutup mata saya. “Jangan buka sehingga 3 ya.”
Saya bertanya, “Anda mahu melakukannya sekali lagi …”
Dia kemudian menjawab, “Satu … Dua … Tiga! Apa yang anda lihat di hadapan anda? ”
Saya perhatikan ada 13 buah salji yang mempunyai selendang merah. Salji tebal berubah menjadi salji yang lucu. Di atas orang salji terdapat beberapa inskripsi yang, jika diterjemahkan secara kasar menjadi, “Vania, saya sayang kamu, saya ingin menemani kamu untuk hidup selama-lamanya.” Saya melihat Kelvin dan berkata, “Apa yang kamu lakukan seperti ini … Saya tidak faham.” mata saya kelihatan jelas terdapat air mata yang menetes.
Kelvin berkata, “Saya tidak pernah pergi ke bandar, tidak pernah belajar, dan saya juga tidak tahu orang romantis itu. Saya cuba, tetapi ia sentiasa tidak berfungsi. Cara di TV saya cuba supaya anda boleh gembira. Tetapi pada musim panas saya cuba menggunakan layang-layang, anda masih tidak mahu melihat. Pada musim bunga saya bunga, walaupun hodoh, tetapi anda tidak peduli sama ada. Akhirnya … saya menggunakan cara ini. Orang-orang di TV seperti ini … ”
Saya segera menangis, “Anda tidak bercakap lagi …” Saya berjongkok dengan air mata, anak patung salji adalah tanda bahawa dia suka saya. Kami pulang tanpa bercakap. Kemudian saya melihat layang yang dia maksudkan, masih di dalam bilik saya. Saya meninggalkan mesej, “Tetap ya. Kemudian masa musim bunga, bunga-bunga mekar, anda tidak perlu terbang layang ini sendiri. Kami bergaduh bersama-sama.
Kelvin menangis, dia berkata, “saya membaikinya sekarang …”
Saya ketawa berkata, “Jangan bodoh. Tidur aja yuk. ”
Pada malam itu, kami tidur di sekasur, dan sepanjang tahun, kami berdua berjuang untuk memperbaiki kehidupan kami, kami berusaha untuk memperbaiki hubungan kami.
Akhirnya beberapa tahun ke depan, kami sama-sama berusaha untuk melakukan sesuatu bagi keluarga kecil kami. Saya belajar menjahit dan Kelvin mengkaji reka bentuk dalaman. 2 tahun selepas aku selesai belajar, aku hamil. Tahun berikutnya, aku melahirkan anak pertama kami, seorang anak laki-laki yang sihat dan tahun berikutnya lagi, aku hamil anak kedua.
Sekarang hidup kita sangat gembira. Pada mulanya ia mungkin sukar. Saya merasa sukar untuk menerimanya seperti saya. Tetapi dari masa ke masa, jika kita cuba, cinta itu akan kekal di antara kita. Sekarang kita masih berusaha untuk menjadi orang yang lebih baik dan kita akan terus berusaha.
sumber media terkini
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==